Gorzkie pocałunki - Agnieszka Osiecka


Danuta Stankiewicz
Gorzkie pocałunki

Agnieszka Osiecka

Zazdroszczę tym kochankom, co
Błądzą gdzieś, nie wiem gdzie, w bożym śnie
Zazdroszczę tym Cygankom dwóm
Czarnych rąk, białych dróg, bosych nóg

Ciemna krew, dziewczęca krew
Chłopięca krew tamy rwie
Młody świat, okrutny świat
Cudowny świat nęci mnie

U nas dzień za długo trwa
Milczy on, milczysz ty, milczę ja

Zbyt gorzkie są twe pocałunki
Pośpieszne są, są jak z bibułki
Potrzeba im słonecznej plaży
Zapachu snu, kąpieli z marzeń

Pocałuj mnie, pożycz miodu z nocnych łąk
Przyjmij z moich rąk ranek bielszy od kredy

Zbyt gorzkie są twe pocałunki
Zbyt grzeczne są - jak podarunki

Znam twoją twarz i znam twój głos
Każdą z nut, bliską tak, chłodną tak
Zazdroszczę tym poganom dwóm
Wściekłych mew, gniadych mórz, krótkich burz

Jasny śmiech, dziewczęcy śmiech
Chłopięcy śmiech tamy rwie
Młody świat, okrutny świat
Cudowny świat wzywa mnie

U nas noc za długo trwa
Milczy noc, milczysz ty, milczę ja...

Obraz: Andrei Protsouk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz