Zupełnie jak ty - Jeremi Przybora


Bohdan Łazuka
Zupełnie jak ty

Jeremi Przybora

Jesteś zgrabna
i powabna
i w tym jest cały sęk,
że masz piekielny wdzięk!
We mnie, czuję,
nie gustujesz…
Ja jednak wyjście mam,
bo inne znam –

A są zupełnie jak ty!
Jak gdyby to ty –
do ciebie są tak podobne!
Aż dziwi mnie fakt,
że śliczne są tak,
a milsze są, bo łagodne…
To tak, jak gdybyś sama szła,
gdy ich usłyszę krok!
I ruchy te, i postać ta,
i taki wzrok!
No, zupełnie jak ty!
Jak gdyby to ty!
Do ciebie są tak podobne!

Więc przedwczoraj
myślę: pora
uwolnić od niej dziś
me serce oraz myśl!
Cóż, tak bywa…
Bądź szczęśliwa!
Nietrudny taki gest,
gdy inna jest…

I to zupełnie jak ty!
Jak gdyby to ty!
Do ciebie jest tak podobna!
Aż dziwi mnie fakt,
że śliczna jest tak,
a milsza jest, bo łagodna…
To tak, jak gdybyś sama szła,
gdy jej usłyszę krok!
Otwieram drzwi
i patrzę, i…
opuszczam wzrok…
Że to jednak nie ty,
niestety, nie – ty…
Dlaczego nie ty, a – one?
Ach dlaczego nie ty? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz