W Carskim Siole - Anna Achmatowa


Anna Achmatowa

В Царском селе
W Carskim Siole

2. Mój sobowtór...

Mieczysława Buczkówna

Mój sobowtór marmurowy,
zwalony pod starym klonem,
twarz oddał zwierciadłu wody
wsłuchany w szelesty zielone.

Świetlisty deszcz po nim ścieka,
obmywa zapiekłą ranę...
Biały i chłodny - poczekaj,
ja też marmurem się stanę.

Gina Gieysztor

Pod starym obalony klonem,
Legł mój sobowtór marmurowy.
Obliczem w zieleń wód wpatrzony..
Słucha jeziora sennej mowy.

Zmywają teraz jasne deszcze
Jego zapiekłą, starą ranę...
O, biały, chłodny, czekaj jeszcze,
Ja też się marmurową stanę.


3.
Smagły chłopiec błądził alejami,
Siadał smutny w altance przy stawie...
Przez stulecia w sercach zachowamy
Cichy szelest tych kroków po trawie.

Igły sosen gęsto się ścielą
Wokół pni. Pociemniało niebo...
Leżał tutaj trójkątny kapelusz
I stargany tom wierszy Parny'ego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz