W gruszkach... - Agnieszka Osiecka

Władysław Kowalski
Jadwiga Jankowska Cieślak

🍐🍐🍐🍐🍐🍐🍐

Agnieszka Osiecka

W baloniku, co frunie nad
Nad ogrodem w zielony dzień
Kropelka wiatru śpi
Kropelka wiatru śpi

W ananasie, co wczoraj spadł
W południowy gorący cień
Jak łezka pestka tkwi
Jak łezka pestka tkwi

Tajemnice ma mech i rydz
A w gruszkach nie ma nic
A w gruszkach nie ma nic
Nie ma nic. Nie ma, nie ma, nie ma nic

W tych okrętach, co płyną z
Z kolorowych dalekich stron
Zmęczony motor gra
Zmęczony motor gra

W tych piosenkach, co śpiewa mi
Zardzewiały jesienny dzwon
Zielona świeci łza
Zielona świeci łza

Miękkie serce ma król i widz
A w gruszkach nie ma nic
A w gruszkach nie ma nic
Nie ma nic. Nie, nie, nie ma, nie ma nic

Właściwie to nie wiem jaki ma tytuł
ta urocza piosenka. Trafiłam na nią
w „Ściądze z mojego życia”. W każdym razie
jest słodka jak gruszki, w których ponoć nie ma nic!
A jednak...


Obrazy: Torrie Smiley

3 komentarze:

  1. Witam, zależy mi na potwierdzeniu, czy faktycznie autorką tekstu była A.Osiecka? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji potwierdzających.... Czy może wiadomy jest również autor muzyki?
    Serdecznie pozdrawiam, Tomasz. tomaster1@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy8/08/2021

    Też myślę że to Osiecka.
    A w tekście "motor gra" - nie motyl

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy4/24/2023

    właśnie oglądam Ściągę z mojego życia i tak, na pewno Osiecka. Opowiada o sobie, wszystko zilustrowane piosenkami i też mnie te gruszki tak zachwyciły, że musiałam natychmiast poszukać i upewnić się, że mogę do tekstu dotrzeć po programie ;-). I Kowalski, i Jankowska-Cieślak, no cudo po prostu, czemu wcześniej na to nie trafiłam?

    OdpowiedzUsuń