Niedzielne popołudnie na wyspie La Grande Jatte

Georges Seurat

Natasza Czarmińska
Niedzielne popołudnie
na wyspie La Grande Jatte


Wojciech Szperl

Chodziłam ulicami, szukałam wspomnienia
Znalazłam nie jedno, lecz wiele
W przeszłości zakopana snułam marzenia
Stanęłam, ujrzałam niedzielę

Malował ją Georges Seurat
Rozłożył na punkty
Niedzielę na Grande Jatte

Francuscy mieszczanie, paryskie kokoty
I facet w sportowej czapeczce
Niedzielne popołudnie
Na wyspie La Grande Jatte
Zginęły powaby Paryża

Chciałam przystanąć i czas odwrócić
Usiąść nad brzegiem Sekwany
Przegniłe marzenia zgubić
Oglądać zamarłe panie
Przystanąć, zobaczyć niedzielę

Malował ją Georges Seurat…

Obraz zaprzeszły, minione ujęcia
W zieleni stwardniałych barwników
Nierealne zdjęcia
Chciałam zobaczyć tę wyspę
Malował ją Georges Seurat
Stanęłabym, zobaczyła niedzielę
Rozłożoną na punkty
Niedzielę na Grande Jatte

Francuskich mieszczan, paryskie kokoty
I faceta w sportowej czapeczce
Niedzielne popołudnie
Na wyspie La Grande Jatte
Ginące powaby Paryża










2 komentarze:

  1. Anonimowy2/06/2018

    Najpiękniejsza piosenka świata...

    OdpowiedzUsuń