Ej przeleciał ptaszek


Mazowsze (Irena Santor)
Ej przeleciał ptaszek 💗

Ej przeleciał ptaszek w kalinowy lasek
Siwe piórka na nim zadrżały
Nie płacz ty dziewczyno, nie płacz ty jedyna
Albo ci to świat mały

Szumi gaj, szumi gaj, szumi gałązeczka
Żółte listki z drzewa padają, ej padają
Zabrali mi chłopca, a ja w świecie obca
Inszego mi rodzice rają

Leć głosie po rosie, ku zieleskim łąkom
Przeleć Wisłę, przeleć dunaje
Powiedzże mojemu, że ja się tu błąkam
Że mi serce się kraje

Leć ptaszku wysoko, leć ptaszku daleko
Do chłopca mego, jedynego, jedynego
Niechże on przyjeżdża, niechże on przybywa
Bo mi rają niekochanego

Kochanie, kochanie, dalekośwa siebie
Niech płyną do ciebie moje łzy
Szeroko, daleko słoneczko na niebie
Jeszcze dalej jesteś ty

Nie przyjedziesz do mnie ani ja do ciebie
Nie doleci do ciebie mój głos, nie doleci
Smutne życie moje, kiedy nie we dwoje
Smutny mój bez ciebie, smutny los

Obrazy: Piotr Stachiewicz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz