Nie bądź taka Mona Lisa


Bohdan Łazuka
Nie bądź taka Mona Lisa

Jerzy Janicki, Andrzej Kudelski

Dlaczego pani się uśmiecha
Cóż znaczy uśmiech ten
Czy pani waha się, czy zwleka
Może wyśmiewa mnie
Dlaczego pani się uśmiecha
Czy pani wpadła w trans
Czy to oznacza, że mam czekać
Czy też, że nie mam szans

Nie bądź taka Mona Lisa
Twój uśmiech to
Ani uśmiech, ani grymas
Ni to, ni sio
Nie bądź taka Lisa Mona
Pomimo foch
Nie zostaniesz utrwalona
Jak tamta z Włoch
Mona Liso z Saskiej Kępy
Tak na mój gust
Na uśmieszek taki drętwy
Szkoda twych ust...

A pani jednak się uśmiecha
Jak gdyby nigdy nic
Nie można przecież tak z człowieka
Bez przerwy sobie kpić
Zaczynam z wolna więc dociekać
Czy jest w tym w ogóle sens
Dlaczego pani się uśmiecha
Czy pani sama wie...

2 komentarze:

  1. Andrzej Lach, Andrzej Jerzyński - to pseudonimy Andrzeja Kudelskiego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Nie wiedziałam. Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń