Cohen - Kołakowski - Tańcz mnie...


DANCE ME TO THE END OF LOVE
TAŃCZ MNIE PO MIŁOŚCI KRES

Leonard Cohen - Roman Kołakowski

Tańcz mnie rytmem tętna i ognistych skrzypiec grą
Ocal mnie z potopu, pokaż mi nieznany ląd
Jak oliwną mnie gałązkę nad głębiną nieś
Tańcz mnie po miłości kres! Tańcz mnie po miłości kres!

Ach, otul moje ciało w nieskończoną czułość słów
Ogród Babilonu niech rozkwitnie dla nas znów
Odkryj mi powoli to co tajemnicą jest
Tańcz mnie po miłości kres! Tańcz mnie po miłości kres!

Tańcz mnie – korowodem ślubnym wejdźmy w domu próg
Tańcz mnie, żeby taniec się zamienić w życie mógł
Fruńmy nad rozkoszą lub spocznijmy na jej dnie
Tańcz mnie po miłości kres! Tańcz mnie po miłości kres!

Tańcz mnie, żeby nasze dzieci mogły przyjść na świat
Tańcz mnie, chociaż welon z siwych włosów dawno spadł
Schrońmy pod nim żal i smutek jak w białawej mgle
Tańcz mnie po miłości kres! Tańcz mnie po miłości kres!

Tańcz mnie rytmem tętna i ognistych skrzypiec grą
Ocal mnie z potopu pokaż mi nieznany ląd
Zdejmij rękawiczkę nagą dłonią dotknij mnie
Tańcz mnie po miłości kres! Tańcz mnie po miłości kres!

Teatr Piosenki

👉 w przekładzie Macieja Zembatego
👉 z tekstem Andrzeja Poniedzielskiego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz