Bella ciao

W latach 60. bardzo popularna piosenka, niemająca, poza melodią, nic wspólnego z pierwowzorem. Śpiewało się ją na wycieczkach, koloniach i obozach harcerskich. Bardzo ja lubię, bo przypomina mi beztroskie wakacje dzieciństwa.

Goran Bregovic - Bella ciao

Anatol Stern
Mamma ciao

Obudziłem się wczesnym rankiem,
Mamma ciao, mama ciao,
Mamma ciao, ciao, ciao!
Obudziłem się wczesnym rankiem,
A tu - obóz, a tu - las!

Płonie słońce i śpiewa blaskiem
Mamma ciao, mama ciao
Mamma ciao, ciao, ciao!
Płonie słońce i śpiewa blaskiem
- Chodźcie do mnie, brak mi was

Idę w góry, hen, wyżej, wyżej
Mamma ciao, mama ciao,
Mamma ciao, ciao, cia!
Idę w góry, hen, wyżej, wyżej
Ileż kwiatów kwitnie tam

Dam ojczyźnie ogromny bukiet
Mamma ciao, mama ciao
Mamma ciao, ciao, ciao
Dam ojczyźnie ogromny bukiet
i z nim serce swoje dam

TUTAJ z tekstem Rafała Dziwisza

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz